Wednesday, February 4, 2009

Penyangak Kasut.....

Berita Terkini......

Pada 2/2/08 (Hari Isnin) yang lepas, berlaku kecurian kasut di rumah 18. Dianggarkan lebih 5 pasang kasut yang dicuri..... Pemilik kasut yang terlibat ialah Mel, Gashi, Mahzan dan Fathi... Kejadian disedari pada waktu petang.

Pesanan kepada pencuri : Seluruh warga rumah18 telah berikrar sekiranya untuk membelasah dan mencincang daging anda(pencurik tu la). Kasut tu bukan anda yang punya. Apatah lagi Man Belon yang punya tapi kami yang punya.
Apa dia....... I,m sorry.... Maap la wahai penyangak. Kami takkan sekali-kali memaapkan anda walaupun anda kenal sama itu Amir Finalis Raja Lawak tu. Sekiranya kami tahu dan jumpa anda, maka bersiaplah menonton filem "MAUT".

Kepada warga rumah18, semoga lebih tabah dan sabar untuk mengharungi hari-hari mendatang... Lebih banyak dugaan yang bakal menanti kita nun di depan sana....


- Rasulullah SAW bersabda: "Allah SWT berfirman; Aku berasa kagum terhadap hamba-hambaKu yang beriman..... apabila mereka diuji dengan kesenangan mereka bersyukur dan itulah sebaik-baiknya bagi mereka dan apabila mereka diuji dengan kesusahan maka mereka bersabar dan itulah sebaik-baiknya bagi mereka" (riwayat Muslim).

0 comments:

Post a Comment